mandag 12. september 2011

Valgdags baking!

Jupp, det er valg idag... Borgerplikten ble utført i morgentimene, pliktoppfyllende som jeg er (iallefall i fht den biten)  Alle som kjenner meg, vet hva jeg har stemt, og blir ikke sjokkerte over at jeg ønsker meg ett makt skifte i både kommunen jeg flyttet fra og denne jeg flyttet til... I tillegg hadde jeg vel ikke blitt lei meg dersom det skjedde noe i Larvik hvor jeg snart skal begynne å jobbe heller :) Mammaen står til og med på valg der.

Men før jeg benket meg ned forran tven nå i kveld, så har jeg klart å slenge sammen noen cupcakes :) Fikk en plutselig lyst på det. Ville prøve noe nytt, og har derfor komponert en oppskrift ut i fra mitt eget hode :)

KOKOSMUFFINS MED ANANAS FROSTING (pina colada style)

Oppskriften blir som følger :

130 g smør
2.5 dl sukker

Mikses godt i kjøkkenmaskin, til det blir lyst og får en "lett" konsistens.

Ha deretter i 3 romtempererte egg ett av gangen

rør så til røren får en glattere konsistens

Ha i en god ts med SP (sponge cake stabilisator) Fås kjøpt bl.a på cacas, eller PALS fabrikkutsalg i oslo. (dette er ikke elementert, og kan godt sløyfes. det vil kun gjøre at bakverket ikke vil få så lett for å falle sammen)

rør videre i ett par minutter til...

Ha så i 2 dl fløte (neste gang kommer jeg til å prøve med kokosmelk... fordi jeg eeelsker kokos smak)

rør dette godt inn, til røren får en jevn konsistens.

Deretter siktet jeg 2 dl kokosmel ( fås på helsekost)
og 1 dl hvetemel  sammen med
2 gode ts vaniljesukker  og
2 ts bakepulver

dette blandet jeg så inn litt etter litt. til røren fikk en  litt tykk konsistens

Til slutt så kan man velge å ha oppi 50 - 100 g med mørk oppskjært sjokolade :)

resultatet ble veldig gode kokos muffins.






Muffinsene stekes i ovnen på 190 grader i CA 12 minutter. Her er en med sjokolade klar for ovnen.


Ferdig stekt muffins :)

Muffinsen har fått på litt ananas frosting.

En god gjeng med muffins (jeg fikk ca 20 av denne røra) 

Ananas Frostingen laget jeg slik : (liten posjon)

75 g kremost
75g romtemperert smør
ca 2 - 3 dl melis
10-15 dråper med ananas essens (fås på panduro)

Bland, smak og koooooooooooos deg!   




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar