onsdag 26. september 2012

Angry Birds kake

Jeg fikk en koselig forespørsel om jeg ikke kunne hjelpe å lage kake til Ste sønnen til ei venninne. Hun ønsket seg en angry birds kake til han, og det måtte jeg jo selvfølgelig prøve på...

Selvom jeg ikke akkurat har masse erfaring med modelering så kasta jeg meg ut i denne oppgaven med glede og iver. Og jeg storkoste meg mens jeg jobbet med figurene altså ;) Det skal nevnes at det hjelper mye når gubben er nesten like ivrig som meg... ;)

Resultatet ble slik:




Som det er lett å se så sleit jeg litt med å få konstruksjonen til steinene til å holde sammen, så det ble endel Royal Icing på de. Selv med tannpirkere inni som støtte så holdt de ikke sammen, så ved en evt senere annledning får jeg finne på noe lurt med dette :)  Figurene er jeg superfornøyd med :) 

Kaka var ei saftig sjokoladekake, med nesquick krem, og jeg trekte den med MMF som jeg hadde farget på forhånd. All pynten er laget i MMF. 

Å lage sånne kaker er moro!! :) 

Nå håper jeg at jeg ikke er like stille i fremtiden som jeg har vært til nå... Meeeeeeeeen, det sier jeg jo hver gang da... Så tiden vil vise ;) 


Neste helg skjer høstens vakreste eventyr for mitt vedkommende. Da er det CASA treff i Tønsberg, en stor gjeng damer med (en av) verdens beste hobbyer som samles og scrappes hele helga ;) Denne gangen tar jeg meg skikkelig husmorferie og sover over... Ser frem til dette altså... 


men først.. Jobbehelg :)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar