søndag 14. oktober 2012

Mer Bake utfordringer

Jada da var jeg tilbake, og jeg er fortsatt mer enn middels gla i å bake :)

Denne helga var jeg så heldig å få lage dåpskake til ei søt lita jente som heter Tiia Olivia :)


Det er første gang jeg har laget kake med ramme og sko, så jeg har hatt nok å bryne meg på de siste dagene, og spesiellt denne rammen ble det mye hjernevriing med. Men så moro når det går til sist da, og ikke minst så er det veldig greit å ha lært til neste gang ;)


Mamman hadde noen ønsker, blandt annet om skoene, og sløyfa forran. Jeg ble veldig fornøyd med resultatet til slutt, så jeg håper den fallt i smak også :)

Kaka er vanlig sukkerbrød, og hvit vaniljekake i annenhvert lag, og med banan, bringebærsyltetøy og hjemmelaget vaniljekrem som fyll. Det er min favoritt sammensetning også :) NAM!








Søstern hadde bursdag for noen dager siden også, og siden jeg først var i gang med baking, så slo jeg likeså greit i sammen ei  kake til henne også. Samme sammensetning som dåpskaka, men med litt annen pynt ;)



Trekket er Marsipan med lilla marmorering, det er hjemmelagede roser i marsipan, samt blader og litt løv :)


Neste helg er det duket for mer baking :) og litt jobbing :)

Nå: Tilbake til Dorthegensern gitt

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar