torsdag 26. mai 2011

Lavkarbo... Ganske godt i grunn... :)

Jupp fysen igjen i kveld, etter å ha laget nøttebunner til helgas festiviteter, så fant jeg ut at å slå sammen no muffins tar jo ikke no tid, så da gjorde jeg så... Ble spurt tidligere om å legge ut oppskriften, så det skal jeg gjøre. ( og for de som meg følger med på antall g karbohydrater daglig, så skal jeg spesifisere det :) )



Slik ble dagens resultat... Idag har jeg brukt friske blåbær i.... :)

Min Lavkarbo muffins oppskrift:

4 egg                                                                                  2 KbH                                               
50 g Sukrin (sukker erstatning) 
7 g Splenda (også sukker erstatning, men den veier ikke no) 6 KbH
1.5 ts Bakepulver                                                                 1KbH
50 g kokosmel (fås på helsekost)                                          2KbH
1 dl fløte                                                                               3KbH
50 g romtemperert smør.                                                      0,5 KbH
1 ts vaniljeessens.

Totalt innhold Karbohydrater i grunn oppskrift :)                    14,5g (Hele røra)

Idag fikk jeg 10 Muffins ut av røra, noe som tilsvarer noe slikt som 1.45 g Karbo pr muffins.
(forutsatt at jeg har delt den i like deler da.. )

Idag tilsatte jeg i tillegg 100 g blåbær med 7.5g karbohydrater og derfor økte mengden til 2.15 g Karbo pr muffins. Om du har i en sjokoladebit (bruk så mørk sjokolade som mulig) så må du legge til ca 3.15 g pr muffins. Disse er faktisk saftige og gode.  Og man kan variere oppskriften i det uendelige  :)


 I morra går turen til Sverige... Lillesøster, tantebarn, Oliver og jeg skal handle til vi ser mannen med ljåen...  : iallefall så sier denne lista som er lengre enn ett vondt år at jeg skal  det...


Så det er vel på tide å pakke stelleveska klar og finne senga... Båten går kl 7 i morra tidlig, og jeg skal vel være menneske da også... (Noe jeg må påpeke at faktisk er enklere etter at jeg kuttet på Karbo... Det ER faktisk lettere å stå opp om morran..., kommer sikkert til å si no  mer om det etterhvert... ) 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar