søndag 22. mai 2011

Verdens Undergang ... (vel, ikke denne gangen heller)

Å joda, jeg sitter nå her dagen derpå denne gangen også... Jeg har rett og slett ikke tall på hvor mange ganger i løpet av mitt "korte" liv jeg har hørt at jooo... DENNE gangen kommer dommedag, og  det er helt sikkert altså... Vel vel, så sitter vi der dagen etter hver eeeeneste gang... men men... Nå er det vel ikke slik at jeg dedikerer ett helt innlegg på bloggen min til verdens undergang, for rett og slett må jeg innrømme at den tviler jeg på kommer i min livstid....


Det har blitt lite blogging den siste tiden... Noe som i grunn kan være nokså naturlig, i og med vi hra styra bra mye med flyttinga... Det har tatt lang tid, og ferdig er vi langt i fra ennå... Mange prosjekter gjennstår, men pri nr en nå bør vel ideellt sett være å få Oliver inn på sitt eget rom?? Vel vel... alt med tid og stunder, pr dags dato er det desverre fortsatt litt for mye rot der inne til at det skjer.

Siden sist har vi feriet bursdag for Emilie og meg, (i april, rett før flytte styret startet)
Til den bursdagen prøvde jeg meg på bluberry cupcakes,  Oppskriften er velutprøvd av min søster fra før. Så jeg tenkte at de var bankers :p
Oppskriften finner du på Det søte liv  Du går på muffins cupcakes som underkategori, og leter deg nedover til bluebery white and blue cupcakes  NAMME!!!
Disse pyntet jeg med hjemmelagede Orkideer, jeg har brukt en FPC silicone mould og brukt marsmellowfondant som jeg har trykket ut i den. Deretter har jeg "malt" den med rosa "kake pudder" og wilton icing color...  Selve formen kan du få kjøpt HER , slik jeg gjorde eller evt på Ebay hvor jeg i lpa de siste dagene har oppdaget at de har fler :) Prisen er hipp som happ...  :) (altså stort sett den samme)

Ellers så laget jeg bløtekake
Ikke noe stort wow over den denne gangen her... Sukkerbrød med krem i midten med hakket sjokolade i.  Minnes det var ett lag til, men det husker jeg rett og slett ikke i farta... :p Deretter ble kaken dekket med vanilje frosting for å få fondant lokket til å sitte, og pyntet med hjemmelaget sukkerpasta hjerter. Ikke veeeldig fornøyd, men den smakte helt greit ...

Men så prøvde jeg en kake jeg fant på en blogg jeg i det siste har blitt hyppig besøker på... Passion4baking.com

Fargerik ble kaken riktignok, ikke like lekre marengs som Manuela sine, men alt i alt ble jeg ganske så fornøyd... Og jaggu smakte ikke kaken helt fortreffelig...!
Ble endel Marengs,.. overskuddet ble riktignok borte bør selve kaka... Jentene (Amalie og Emilie) spiste heller marengsen enn kaker den dagen... Og når det var tomt i osteklokka forsynte de seg like godt med de som var igjen på kaka... kaka så ganske robbet ut etterpå :p


Kaken slik den så ut ferdig... Nam!
Ett kakestykke.

Bursdagen ble feiret hos mamma og pappa, da vi jo hadde ett sannt flytte kaos hjemme.


I de to siste ukene har jeg gått over til å spise såkallt lavkarbo...  Siden intensjonen er at jeg skal bli flinkere til å skrive her inne, så velger jeg nå å avslutte dagens innlegg her. (fordi jeg i stedet skal bruke energi på å ordlegge meg i klagen vi skal sende Block Watne i fht trappa vår bla. ) Også satser jeg på å komme sterkere tilbake og fortelle og vise Lavkarbo bakingen min i morra...


God Natt... 

1 kommentar: