mandag 16. april 2012

Oppdatering...

Ja, så var jeg da altså blitt ett helt år eldre, som vanlig så merker jeg altså ikke noe til dette. Og jeg kan leve lenge på kommentaren til ei godt voksen dame på ferja hjem fra sverige fredag. "Herregud, hvordan kan du ha klart å få tre unger, du ser jo ut som en drittunge ;) " ennå mer forstørra ble a da jeg fortalte at største jenta mi blir 10 år til uka! (altså torsdag førstkommende nå da)  Jupp, når man nærmer seg 30, da blir det stas å bli kallt drittunge !!! Så da veit man det ;)

På den kreative fronten, så ble det jo endel baking i helga som var ...Vi feiret Emilie sin 10 års dag, og min siste bursdag i 20 årene i går ettermiddag. Alltid like koselig å ha familien på kaker, og ikke minst er det jo litt moro å bake også da... Restene av krydder kaka jeg bakte, skal jeg forsøke å lage cakepops av, men det ble ikke idag gitt...

Kakemenyen denne gangen besto av Ostekake, Krydderkake med ostekrem, Sitron Cupcakes med jordbær marengssmørkrem, og toffe pecan brownies. Sistnevnte var fantastisk god, men det er virkelig en kake som IKKE passer seg for ei som bør gå ned noen kg... Men vel vel, man blir nå bare gammel en gang i året... :p (note to self, lag lavkarbo ostekake neste bursdag!!)

Emilie var meget fornøyd med både fargen på frostingen og pynten på disse da... :)


Denne Browniesen var himmelsk... Gud så mektig, men jaggu så god også... Blir lenge til jeg lager den igjen, for denne kan like godt be Grete Roede gå å legge seg... :p 

Oppskriften på sistnevnte fant jeg hos Manuela fra Passion4baking. Toffe Pecan Caramel Brownie NAM!!! 

Skal forsøke å få lagt ut litt bilder av prosjektene mine fremover. Pr nå så holder jeg på med dåpsinvitasjoner, og har såvidt startet på å strikke en marius genser. Til helga er det også Scrapping treff i tønsberg, så håpet er at Markus er eksemplarisk og sover søtt, så mamma kan begynne på albumet hans! Etter å ha sett gjennom Oliver sitt så har han jo to album fra sitt første år, og ett helt fra i fjor, i tillegg til masse  som ennå ikke er produsert! Så det er bare å begynne  :) 

Vel det var en liten oppdatering fra Jordbærveien, Håpet er at det blir fler og hyppigere i fremtiden :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar