onsdag 16. februar 2011

Monsterbukser og Dåpskort... :)



Joda, jeg gir opp... jeg er elendig på å holde meg unna pyssler... Jeg er notorisk og MÅ ha noe å holde på med... Men det er jo så moro når jeg får til nye ting også... Denne gangen har jeg begitt meg ut på Monsterbukser... Jeg så det først for leeenge siden i ett Gravid blad jeg hadde, vel, det har jeg jo klart å kaste, men hva er det ikke nettet kan hjelpe til med av oppskrifter?  Og HER finner du oppskriften jeg har brukt. Vel jeg valgte Østlandsgarn fra Nille. Billig og faktisk ganske så behagelig...  :) Totalt så kom materialkostnadene på bukse nr 1 på i underkant av 70 kr, og bukse nr 2 på under 50 kr. DET må kalles billige klær :)  Moro å strikke de var det også, kjente at mestringsfølelsen blomstret max, når jeg faktisk forsto hvordan jeg skulle gjøre det, og at jeg fikk det til... Vel jeg forsøkte meg først på en bukse i str. 1 år... Veeeel, der bomma jeg litt da, for jeg glemte å lese bi setningen om at om man bruker tykkere garn så kan man med fordel redusere antall masker... :p Jaja...Buksa i str 1 år ble brått plutselig iallefall str 4 år, og den sjenket jeg derfor heller som gave til Jenny... :) Men ikke før jeg hadde fått tatt noen bilder av gullet mitt i den... Måtte jo se hvor grådig jeg hadde bommet??? (GRÅDIG)

Type forvrengt monstertryne... tydelig at den er endel for stor


Likevel ganske fornøyd med første eksemplaret jeg har strikket selv da... Imponert over meg selv at jeg fikk det til... 
Bukse nr 2, litt mer riktig i størrelsen...


Og en meget fornøyd Oliver som har vært god og varm når han har lekt på gulvet de to siste dagene...


I går fikk jeg endelig rota meg til å lage dåpskort også, vi skal i dåp til Oliver sin tremening på Søndag, og det var på høy tid at det ble gjort... I tillegg har jeg jo måttet pakke sammen tingene mine, siden vi skal ha fotograf på besøk på fredag for å ta bilder i fht salg av leiligheten. Så nå er rommet klinisk renset... og fantastisk ryddig... (det ser faktisk nesten ubebodd ut) Og ingen i verden tror jeg kunne tippet at jeg har en grise dyr hobby jeg dyrker der inne, iallefall ikke akkurat nå. 

Jeg syntes dette brettekortet var så søtt, jeg ramlet over en tutorial på dette via en side... (ikke spør meg hvordan... ) Og tenkte at dette måtte jo testes... :) Resultatet ble slik.



 Tutorialen finner dere HER

Ble ganske så fornøyd med dette også... Så blir vel å lage slike igjen en gang også... :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar