søndag 6. februar 2011

Referat fra kakebakingen i helga...

Joda... siden gubben hadde bursdag måtte det jo feires (mot hans vilje?)

Og da får man jo en flott annledning til å prøve den "nye" hobbyen...

Inspirert av å ha sett litt for mange kakeprogrammer på tv, så laget jeg marsmellowsfondant og bestemte meg for å lage kake med det på. Bestillte meg litt utstyr på http://www.kakeboksen.no/ og gikk i gang.


første forsøk på å lage fondant roser ble seende slik ut :

Ganske fornøyd selv faktisk...


Så selve kaka. Kjempe god ble den. Sjokolade og banankakebunner, to stk av de, med sjokolade smørkrem inni, og vanilje smørkrem som lag utenpå (for å feste fondanten litt) 

Selve kake resultatet ble slik til sist.

Jeg hadde jo egentlig kjøpt meg bokstav utstikkere, men de funka ikke helt (ennå iallefall) så det får vi forske mer på etterhvert...


Så hadde de to fantastiske søstrene bestillt hver sin muffins type...

Tilla bestillte Cherry CreamCheese Cupcakes  
resultat:


De ble veldig gode, men ganske så kompakte av seg.

Og så mellomsøster Tori ønsket seg chocklate chip banana muffins, med marsmellow vanilla frosting.

Som sagt så laget og resultatet :


De er kjempegode...

Alle oppskriftene har jeg som vanlig hentet fra http://www.detsoteliv.no/ 

Gubben var fornøyd med kakene han altså, og jeg mistenker at kara på jobben hans også blir det i morra, for dette er kaloribomber uten sammenligning, så de må ut av huset fort!!! Greit jeg har vært flink å trena 2-3 ganger i uka ett par uker nå... men det letteste er å ikke ha sånne bomber tilgjengelig...


3 kommentarer:

  1. Toris valg - chocklate chip banana muffins - håper jeg du lager ved en senere anledning også :o) Skulle gjerne smakt.

    SvarSlett
  2. Skal få til det vettu tante... :) Det kommer jo noen bursdager sånn om ett par mnd tid... og da dukker de nok opp igjen... de er veldig gode altså... :)

    SvarSlett
  3. Vi trenger sånne på scrappetreffet tonje. det bare gjør vi!!!!!sånne muffins.

    Klem fra ingeborg

    SvarSlett