lørdag 27. november 2010

En lang og innholdsrik Lørdag.

En fantastisk førjuls lørdag er over....

Dagen startet med at pepperkake deigen jeg laget i går kveld kom  til rett nytte.

Emilie og Oliver var villig med (okei kanskje Emilie noe mer og lenger enn Oliver) og skulle lage årets pepperkaker.  Resultatet vises her. Lukten kan desverre ikke formidles gjennom Pcen, men fantastisk julelukt er det av pepperkaker. Bomma litt med kardemomme i oppskriften da, på alle de andre krydderne var betegnelsen ss, men kardemomme skulle visst vært ts, jaja ennå godt vi LIKER kardemomme :) 

Første brettet er ute av ovnen.

Oliver følger nøye med på Emilie, og vil helst ikke se på kamera.

Litt skeptisk, Men tante klarte å lure han litt...

Så tilbake til å følge med... Dette var spennende... Mor gleder seg til pepperkakebaking med ennå to små hender neste år. Når Oliver er 1,5 år, og Sunniva (tantebarn ventet any day) er 1. det blir moro.!!!

En fin liten haug med pepperkaker, dette var litt før vi var helt ferdige da...  :) Syntes det ble en god del, til tross for iherdig innhogg i deigen... (utrolig dårlig vane fra barndommen merker jeg)



Når så pepperkake deigen var brukt opp gikk vi videre på neste prosjekt, Både søstern og jeg har brodert julekalendere i år, og de måtte jo monteres sammen.  Vi hadde fått låne mammas nye symaskin. (så ny  og ubrukt at pappesken på den ennå var pakket i plast!  Den funka den, og resultatet er at jeg er veldig fornøyd med mitt første forsøk på å sy sammen en julekalender. Denne kommer da opp på veggen i morra, med noen få pakker til lillegutt. Storesøster, har hatt sin siden hu var like gammel i 02.





Og når kveldsroen senkte seg,,.. (haha) så ble Tori og Arild her til middag, en fantastisk pizza fra Peppes. Det ble lett idag, rett og slett fordi dagen har vært fryktelig lang. Det er bomba her hjemme, til tross for at det i går var ryddet og vasket til helga. Jaja, sånn kan det gå.
Jeg har ett notorisk problem med å sitte helt stille når jeg ser på tv, så over kan man se prosjektet mitt nå, det går sakte men sikkert fremover, jeg må ta litt av gangen på grunn av armene. Litt stolt er jeg nå, siden jeg i grunn aldri har lært ordentlig å hekle... Dette er moro!! Har ett håp om at det blir ett lite teppe til lillegutt når jeg er ferdig.


Nå er det litt ryddings her, før jeg ser senga for natta....  :) Så er det ny dag i morra... Med julekonsert til jentungen... :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar