torsdag 9. desember 2010

Buzzador :)

Jeg er med i ett konsept på nett, som kalles Buzzador. (http://www.buzzador.no/ )


Dette konseptet går ut på  at du får motta produktprøver fra diverse merkevarer (slik som Dr. Greve, Natusan og Nestle for å nevne noen) Du skal så teste disse varene hjemme, og så skal du gjøre deg opp en mening om produktet. Deretter skal du Buzze dette videre til vennene dine. Du har da fått små produkt prøver i forskjellige former, som de kan få prøve.  Og slik som denne gangen så må jeg si at de prøve produktene jeg har fått jo er bare fantastisk hendige!!!

Denne gangen deltar jeg i en kampanje for Nestle Barnegrøt (fra 6 mnd) Havregrøt Banan/Aprikos :)
Altså disse prøvene har jo bare vært supre å ha i stelleveska, eneste som er synd er at de ble fryktelig fort borte. Kanskje en av kommentarene mine bør være å beNestle lage slike pakker med posjonsposer som man kan ha med sånn? Jeg har iallefall hatt stor nytte av de når vi har vært i åpen barnehage, i byen for å handle julegaver og ellers når vi ikke har vært hjemme (slik som i går når vi besøkte det nye tantebarnet på sykehuset) Så når Oliver trenger mat, så har jeg med meg grøt, det er jo bare supert.)

Men jeg kunne jo ikke beholde alle de prøvene jeg fikk selv heller, så jeg har da fått delt litt rundt meg :)
Vi er jo en gjeng med "nybakte" foreldre, som henger sammen sånn ca en gang i uka, Jeg hadde med meg disse prøvene på ett av disse treffene. Nå har ikke alle av oss så store barn at de spiser grøt ennå. Men de av oss som har det tok for oss med prøver :) Fler av de hadde prøvd denne grøten selv før. Og generellt så virker det som om de barna som har begynt med grøt syntes denne er god på smak. Personlig så har jeg jo ett lite grøt monster, så jeg er nå sikker på at han spiser absolutt alt!  :) Vi startet jo med Sinlac grøten pga sykehuset mistenkte intoleranse for kumelks protein, når vi så fikk lov å starte med "vanlig" baby grøt så  ble lillegutt rimelig så happy. Risgrøten gikk ned på høykant, men vi merka at kanskje han hadde behov for mer energi fra grøten og 6 mnd grøten ble da neste alternativ. Idag bruker vi hvetegrøt / havre som vi smaksetter med fruktpuree, Denne grøten, banan - aprikos og til kvelden går vi hardt ut med Havregrøt Naturell (Go natt)  Det kan se ut til at dette er en kombinasjon som funker, lillegutt sover godt om natten og trenger ikke melk sånn før i 5 tida. Og det kan jeg like!!!

Eneste spørsmålstegnet jeg setter ved ferdig baby grøt er at det i mange av de blir tilsatt palmeolje :( 
denne artikkelen fra forbrukerombudet omtaler bruken av palmeolje i babygrøt.


Nå står det i denne artikkelen at Nestle har deklarert at de benytter seg av palmeolje i sine produkter. Men denne er jo allerede blitt 2 år gammel, og deklarasjonen sier nå bare Vegetabilsk Olje, jeg er derfor litt usikker på om Palmeolje lenger er bestanddel i Grøtene til Nestle.  Jeg velger å håpe på at de ikke er det. 

I tillegg så så jeg en test av babygrøt for litt siden. Les denne her


Der kommer faktisk Nestle ut som den eneste grøten som har det de kaller tilgjengelig jern. Jern som de små babykroppene våre tar opp lett. Noe jeg igjen ser på som svært positivt.  Jeg vil jo helst at lillegutt skal få i seg det jernet han trenger, og han får jo ikke lenger det han trenger fra meg så... :)

Så, spørsmålet er vel i grunn ikke enkelt besvart, hva er egentlig det beste for disse små kroppene?
Vel mitt svar på det til jeg finner den perfekte løsningen (som lar seg gjøre i en hverdag hvor man straks skal tilbake på jobb) er at så lenge min lille gutt får mat, og er fornøyd, vokser, utvikler seg og trives bra! så er DET det aller viktigste for meg!!!

Oliver spiser Lunsj. Og Mamma er ALTFOR treg til å komme med skjeene!

Ganske fornøyd og mett gutt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar