lørdag 4. desember 2010

Hobbylørdag

Vel, dagen har vært lang... allerede.

Begynte dagen med å komme opp av senga i ni tida... Så bærte turen rett opp til Huset i Kodal, de har fått gjort litt smått i løpet av uka... men jeg syntes det sneeeegler seg frem :(

Så gikk turen en liten tur ned til byen for å kjøpe mer garn, jeg har planer om å forsøke meg på litt små prosjekter før jul, vi får se hvordan det går. Og så hadde jeg lovet min kjære nysingle søster Coca Cola muffins. Hu hadde funnet en oppskrift på det, og joda, storesøster stiller opp som baker. `Gode var de og, til tross for at vi ikke fikk laget glasur til de denne gangen... Neste gang rundt tenker jeg :) Små kransekakestenger har vi laget til farmor også, men med noe så enkelt som ferdig kjøpt kransekakemasse. 

Så skulle min høygravide søster og jeg lage snø kuler. Jeg hadde fått bestillt Roser fra http://www.papirloftet.no/  Og kjøpt isopor kuler på Dokken nede i byen. Båndet er kjøpt billig på Nille. Vel eneste angeren vi sitter igjen med når vi nå er ferdige er : Pokker at vi ikke hadde fler isoporkuler? Vel vel, da er det kanskje en fordel at Dokken er åpent i morra? Så da blir det ut å kjøre for å fikse fler tror jeg... MÅ jo bare ha det... 
De ble så bra at vi kommer til å gi bort som gaver til våre kjære bestemødre, mamma og min kjære svigermor.

Alt dette i håp om at kanskje hu lille tanteungen min som hadde leiekontrakt som gikk ut i går skulle dukke opp... Vel... no sutch luck yet... Så jeg krysser fingre og håper på action i løpet av kvelden og natta, sånn at lille Sunniva kan ta turen ut i den store verden den 5 desember. På dagen 29 år etter at Mormor og Beppa (våre foreldre) giftet seg. DET hadde jo vært en fin gave å få på bryllupsdagen?  Og jeg VIL bli tante snart liksom... jeg er utålmodig!!! :) Men men, det er kanskje litt drøyt at tanta er mer utålmodig enn hu som skal bli mamma selv? Vi venter i spenning.


Snøkuler vi laget i kveld. :) Inspirasjon fant vi i boka jeg var så "uheldig" å glemme å avbestille; Julepynt og Julegaver.  Syntes selv de ble veldig fine iallefall...



Til slutt så legger jeg ved ett lite bilde av en liten gutt som utforsker den fine gava fra pakkekalenderen idag :) DVD med Franklin og Julefeiringen. Det er sikkert mest interessant å gnikke tennene på nå, men om ett år tenker jeg den er mer interessant å se på tven...



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar