torsdag 23. desember 2010

Kvelden før Kvelden.

Det er Kvelden før Kvelden. Nå er ALT klart, dvs alt som kan gjøres klart før i morgen vel å merke.

Planene for julen har vært mange, men jeg har vel ikke helt fått gjennomført alt i år, av en eller annen grunn så har ting blitt litt annerledes med en liten en i hus. Ikke har jeg fått laget kokosmakroner, ikke har jeg fått laget marsipan, og ei heller har vi noe pepperkake hus i år. Ute ble heller ikke treet dekket med de flotte lysene, men det kommer en jul neste år også... Da kan vi gjøre alt det vi ikke fikk gjort i år. Koselig er det nå her uansett. :) Neste år så er jo Emilie hjemme på Julaften og Oliver er litt større og forstår litt mer, så tradisjonene blir viktigere å holde neste år har vi blitt enige om. Og neste år skal vi få feire denne søte juletid, i det flotte nye huset vårt. SOM vi gleder oss :)  (ja det er mye mas om dette huset, for jeg er helt sjuk etter å få det ferdig... det blir sååååå Fint!!! )

Men av de tingene jeg da faktisk har fått gjort unna idag, så innebærer det å vaske badet og toalettet, jeg har fått ryddet rommet til Emilie, fått vasket litt Ulltøy. Og nå i kveld har jeg fått slengt sammen ei kryddermuffins røre. (de er KJEMPEGODE) tanken er at de skal stekes i morgen tidlig, for disse muffinsene er alltid best første døgnet. (de er gode etterpå også, men altså ikke best da) 

Dagen i morgen skal vi feire todelt... Først skal vi en tur til Aase. (Bestemor)  Der skal vi spise og kose oss, og når lillegutt er soveklar sånn i 19 tiden, så drar vi til mammaen og pappaen min, og der skal vi kose oss med (Kaffe) brus og kaker :)  Og ikke minst pakker. Jul er viktig for meg, og jeg har faktisk i løpet av mine snart 28 år, ikke feiret jul uten mamma og pappa en gang. Til og med den jula jeg hadde kveldsvakt, så dukket jeg opp hjemme etterpå. :o)

Vel, jeg gleder meg til i morgen, og regner med det er mange andre store og små som også gjør det. Dagen må starte nokså tidlig, for her skal endel programmer på tv med før vi kan ta formiddagsturen til Farmor på sykehjemmet.  Håper alle andre får en like flott Jul som det jeg har tenkt å ha... :) God Jul til alle, og til alle God natt... :)

Vi avslutter dette innlegget med det flotte Julekortbildet vårt, tatt av Linda Gabrielli.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar