tirsdag 21. desember 2010

Trøtt Morgen.... :)

Etter en lang natt, så sitter jeg nå her i mangel av noe bedre å gjøre sånn før jeg og Lillegutt finner sengen igjen...  Oliver har holdt det gående i hele natt, Vi mistenker at han både får tenner, og at han har smått vondt i magen. Så i en blanding av det, så har hverken Henning, Oliver eller meg selv sovet stort i natt.

Vi endte med å stå opp før vi måtte, det var liksom like greit. Om en liten halvtime går Emilie til skolen, og jeg gleder meg... da skal vi tilbake til den varme sengen, og forhåpentlig få inn noen timer til med søvn. Han må jo ha behov for det han og? Herre, jeg har iallefall de største posene under øynene noen sinne.

Men ellers så er det straks klart for jul her. Treet ble pynta i går. Huset er ryddet, og klart for litt julevask idag... (her skal iallefall ikke jeg vaske ekstremt nøye, vaskehjelpene mine gjør det jo nøye hver eneste uke, så det er jo minimalt med skittent det blir i løpet av en uke... :)

Treet i år er stort, men jeg tror neppe jeg går med på noe mindre neste år... :)  Vi hadde jo håpa å feire denne jula i det nye huset, men når huset knapt har tak for .øyeblikket, så går jo ikke det.

Litt enkle, men det sies at det enkle er ofte det beste. Dette er Til og Fra lappene.

Bursdagskort til Rune. Som har bursdag i morra, så han rekker vel å få det ganske så snart. I allefall før han får snoka opp bloggen min


Ellers så har de siste dagene vært nokså produktive. Jeg har fått laget til og fra lapper, bursdagskort, og ikke minst kremmerhus. Sistnevnte skal mine besteforeldre få med karameller i :) 
Kortet er ett såkallt brettekort. Faktisk så syntes jeg de er mer morsomme å lage enn vanlige kort.
Her sees først baksiden, og bilde 2 er slik det ser ut når man bretter det ut :o)

Så er det kremmerhusene. Veldig enkle å lage i grunn, hadde en mal fra boka jeg glemte å avbestille (igjen!!!, om ikke annet så skal iallefall ikke Henning klage over at jeg ikke har brukt den boka til noe :p )  Har brukt ett mønster ark fra Maja design, hatt litt blonder på kanten og en Julestjerne. Sløyfer  og bånd til å henge opp i.  Jeg kunne jo selvfølgelig ha gjort mye mer ut av de. Men sånn akkurat i går så haddde jeg mer enn nok med å lage de enkle.  :)

Oppi disse har jeg lagt hjemmelagede myke banankarameller. De er kjempe gode, men desverre garantert ikke anbefalt av noen helseguruer...  :) (skal jo ikke være det i jula heller da...) Oppskift på disse kan du finne her 
Nei nå har klokka flydd, Emilie skal gå om ca 5 min, og da kaller sengen oss tilbake.. Når vi så må opp igjen så er Emilie hjemme fra skolen, og skal hentes av sin far. Oliver skal bades, og så skal vi en tur til byen. :)

Ønsker alle andre en like innholdsrik dag som jeg får.... Gleder meg til julefreden senker seg :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar